به گزارش سئو بوی محققان دانشگاه ام آی تی موفق به تولید سیستم جدیدی شده اند که به ربات ها امکان می دهد اشیای مختلف را ردگیری کرده و آنها را گم نکنند.

به گزارش سئو بوی به نقل از یاهونیوز، استفاده از این سیستم کیفیت و دقت کار ربات ها را زیاد می کند و به آنها امکان می دهد فعالیت های مکانیکی متنوعی را انجام دهند که تاکنون قادر به انجام آنها نبوده اند.
سیستم مذکور با استفاده از برچسب های RFID کار می کند و کارآیی ربات ها را هم در زمان حرکت بالا می برد. نصب این سیستم بر روی پهپادها، ربات های مورد استفاده در کارخانه ها و خطوط تولید و غیره انقلابی در زمینه استفاده از ربات ها بوجود می آورد.
این سیستم از راه برچسب های RFID قادر به ارسال پیام هایی در مورد موقعیت مکانی هر شی به صورت لحظه به لحظه به ربات است و از همین رو ربات درخواهد یافت که هر ابزار و محصولی دقیقا در هر لحظه در چه موقعیت مکانی قرار دارد. این سیستم می تواند جاگیزین انواع نرم افزارها و سخت افزارهای دید کامپیوتری شود که معمولا دقت زیادی ندارند و دقت و توان ربات ها را محدود می کنند. توان دید محدود و عدم امکان ردگیری اشیا در صورت سرعت حرکت بالا دیگر نقطه ضعف سیستم های ردگیری بصری کامپیوتری است.
مزیت دیگر سیستم جدید امکان ردگیری اشیا حتی در پشت دیوارها و دیگر موانع است و ربات های مجهز به آن می توانند هر شی را با تاخیر حداکثر ۷.۵ میلی ثانیه ای شناسایی و ردگیری کنند. میزان خطای این سیستم هم که TurboTrack نامیده می شود، کمتر از یک سانتیمتر است.

You may also like