سئو بوی: اولین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات افغانستان با هدف احداث همکاریهای مشترک میان شرکت های ایرانی و افغانستانی، با مشارکت سازمان نظام صنفی کامپیوتری کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران انجام می شود.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، اولین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات افغانستان با نام ArianaICT مقرر است با مجوز وزارت تجارت و صنایع افغانستان، ۲۷ تا ۳۰ فروردین ماه از طرف کنسرسیوم ایریانا بوم و با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی کامپیوتری کشور در شهر کابل اجرا شود.
رسول سراییان -دبیرکل سازمان نظام صنفی کامپیوتری کشور- در نشست مشترک اعضای این سازمان با وزیر ارتباطات افغانستان، درباره این نمایشگاه توضیح داد: مجوزهای لازم برای برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در افغانستان ستاندن شده و این رویداد ۲۷ تا ۳۰ فروردین ماه در کابل انجام می شود. این نمایشگاه می تواند فصل جدیدی در همکاریهای مشترک میان شرکت های ایرانی و افغانستانی بگشاید.
شهزاد گل آریوبی -وزیر ارتباطات افغانستان- باز اظهار داشت: تفاهم نامه ای با ایران برای برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در افغانستان منعقد شده و ما آماده هر نوع حمایتی برای همکاری در این زمینه هستیم.
بر طبق این گزارش زیرساخت های ارتباطی در افغانستان در سال های اخیر توسعه قابل توجهی داشته و الان ۲۳٫۷ میلیون نفر از جمعیت ۳۶ میلیونی این کشور موبایل داشته و کاربران اینترنت باز نزدیک به ۱۰ میلیون نفر است. این در شرایطی است که افزایش دسترسی به اینترنت، یکی از برنامه های محوری دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افغانستان است. شبکه فیبر نوری در ۲۵ استان این کشور مستقر شده و تا دو سال دیگر مقرر است در ۹ استان باقی مانده باز گسترش یابد. همین طور دولت افغانستان برنامه های وسیعی برای توسعه دولت همراه و دولت الکترونیکی دارد.
از طرف دیگر زبان و فرهنگ مشترک، وجود قوانین سرمایه گذاری مناسب و دسترسی مناسب ایرانیان به بازار افغانستان، از خاصیت های مهمی است که می تواند حضور در بازار این کشور را برای شرکت های ICT ایرانی جذاب کند.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باز بسته های حمایتی برای حضور شرکت های ایرانی در این رویداد در نظر گرفته اند. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانید به سایت رسمی این رویداد به نشانی www.arianaict.com بازگشت کنید.



You may also like