سئو بوی: معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: سامانه ثبت گوشیهای مسافری با اتصال به سامانه نیروی انتظامی افتتاح شد و از این پس هر مسافر، تنها امکان ثبت یک گوشی با کد ملی و شماره پاسپورت خویش را خواهد داشت.

حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در جهت ساماندهی ورود گوشیهای مسافری به کشور و جلوگیری از قاچاق این کالا، سامانه ثبت گمرکی این گوشیها به راه افتاده است. این سامانه امکانی فراهم نموده که مسافرانی که با خود گوشی به کشور وارد می کنند، در این سامانه رجیستر می شوند.
وی توضیح داد: تا قبل از این هر مسافر محدودیتی برای ورود گوشی موبایل به کشور نداشت و می توانست با کدملی خود هرتعداد گوشی وارد کند. اما الان با هماهنگی صورت گرفته با نیروی انتظامی و گمرک، هر مسافر امکان ورود یک گوشی با یک کدملی و پاسپورت را خواهد داشت.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در این سامانه شخص مسافر، می تواند با پرداخت عوارض گمرکی نسبت به ورود گوشی به کشور و ثبت رجیستری آن اقدام نماید، افزود: بدین سان در این سامانه تنها مسافرانی که وارد کشور می شوند، گوشی خویش را با کارت ملی و شماره پاسپورت ثبت می کنند و از این طریق می توان جلوی ورود گوشیهایی که با استفاده از واردکنندگان موبایل و به اسم مسافری وارد کشور می گردد را گرفت.
رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اضافه کرد: تابحال مشکل در اتصال سامانه گمرک به نیروی انتظامی وجود داشت که الان این مشکل برطرف و سامانه فعال گشته است که در نهایت با هماهنگی انجام شده، رجیستری و ثبت شناسه گوشیها هم اتفاق می افتد.
وی درباره انتشار برخی اخبار در خصوص تصمیم جدید دولت برای واگذاری گوشی به نرخ دولتی در بازار به هر فرد با عرضه کارت ملی، اظهار داشت: در این باره چیزی نشنیدم؛ البته مسئولیت نظارت و اعمال قوانین در بازار برعهده وزارت صنعت است و وزارت ارتباطات در این زمینه نقشی ندارد.
به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، نوسانات نرخ ارز در بازار و افزایش چندبرابری قیمت گوشی موبایل در ماههای اخیر، سبب کندی واردات این کالا در کشور شده است. بنابراین عده ای به صورت مسافری نسبت به وارد کردن این گوشیها به صورت تکی و به اسم مسافری اقدام نموده و این گوشیها را به نرخ ارز آزاد در بازار می فروشند.

You may also like