سئو بوی: شرکت IBM با همکاری یک استارتاپ فعال در حوزه تولید عطر، می خواهد یک دستگاه مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی بسازد تا بتواند عطر دلخواه افراد را تشخیص داده و آنرا به مرحله تولید برساند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، با عنایت به گسترش و افزایش کاربرد تکنولوژی های جدید همچون هوش مصنوعی در حوزه های مختلف نظیر تکنولوژی، خودروسازی و غیره، شرکت های بسیاری هم اکنون در حال بهره گیری از هوش مصنوعی به منظور تولید بهینه و کم هزینه تر محصولات خود هستند.

شرکت آی بی ام که یکی از بزرگترین غول های تکنولوژی در جهان به حساب می آید، حالا اخیرا اعلام نموده است که می خواهد با شرکت Symrise به عنوان یکی از مشهورترین سازندگان عطر همکاری خویش را آغاز کند تا با بهره گیری از تکنولوژی های جدید نظیر هوش مصنوعی عطر دلخواه کاربران را شناسایی کند و بر مبنای فاکتورهای پیش رو، عطر موردنظر آنها را بسازد.

نحوه عملکرد این دستگاه جدید بدین صورت است که فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بکار رفته در آن، هزاران فرمول و الگوریتم را که با استفاده از سلیقه کاربران و افراد دریافت کرده است، تحلیل و بررسی می کند تا عطر جدیدی را که همانند آن در بازار وجود ندارد، بسازد و تحویل مشتریان دهد.

این مساله می تواند تنوع گسترده ای را در بازارهای جهانی عطر تولید کند و نظر میلیون ها نفر از مشتریان محصولات آرایشی و بهداشتی را به سمت خود جلب نماید.

این دستگاه همینطور قادر خواهد بود مواد اولیه موجود در فرمول های قبلی ساخت عطر را کاهش و افزایش داده و جایگزین های بهتری را برای ساخت یک عطر و رایحه جدید بکار ببرد. پس از آنکه این رایحه توسط کارشناسان مربوطه با بازخوردهای مثبتی مواجه شود و درصد درستی از مواد مختلف در آن بکار رفته باشد، فرمول انتخابی برای تولید عطر به صورت انبوه انتخاب خواهد شد و رایحه مذکور به مرحله تولید خواهد رسید.

ثمره این همکاری احیانا مقرر است در اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی به مرحله تولید و عرضه به بازارهای جهانی برسد و انتظار می رود که در کارخانه های عطرسازی خیلی از این تکنولوژی جدید استفاده و بهره گیری شود.







You may also like