سئو بوی: آخرین جلسه شورای سیاست گذاری همایش بین المللی نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق ۱۴۰۴ برگزار گردید.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، سومین و آخرین جلسه شورای سیاست گذاری همایش بین المللی “نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق ۱۴۰۴” با حضور رئیس شورای عالی سیاست گذاری برگزاری همایش، دبیران کمیته های علمی و اجرایی و دیگر اعضای شورای سیاست گذاری برای عرضه جزئیات برگزاری این همایش برگزار گردید.

در این مراسم معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که ما در نظام اجرایی و حکمرانی خود نیاز به بازبینی داریم، به اهمیت منابع انسانی اشاره نمود و اضافه کرد: من به تازگی با دوستانی از اتحادیه اروپا جلساتی داشتم و در این جلسات متوجه شدم که آنها به شدت به نظام آموزش عالی ما اعتماد دارند و فارغ التحصیلان IT دانشگاه های ایران را قبول دارند. این مبین این است که ما در منابع انسانی مشکلی نداریم.

در ادامه فریدون وردی نژاد – مشاور رسانه ای نهاد ریاست جمهوری – با اشاره به اینکه معمولا تلاش های صورت گرفته توسط دولت در بخش فناوری اطلاعات متکی بر یک مدل بوروکراتیک بوده و موفقیت چندانی نداشته، اظهار داشت: در این مدل بوروکراتیک تلاش شده که محتوا و کیفیت فناوری اطلاعات در ساختار جاری و اداری و نظام مند حکومت و دولت به بخش های مختلف رسوخ کند و بتوانیم به شکل قانونی، مقرراتی و ضوابط و غیره بهره مندی از فناوری اطلاعات را در کشور دنبال نماییم و ساختار گردش اطلاعات را تا جایی که امکان دارد روان تر و بهتر نماییم. طبیعتا از برنامه ۱۴۰۴ عقب هستیم. گام هایی برداشته شده اما قانع کننده نیست. به جهت اینکه بتوانیم IT را به صورت مناسب وارد عرصه های عملیاتی، اقتصادی، سیاسی و حکمرانی راهبردی کشور نماییم و به جهت اینکه بتوانیم بخش حکرمانی و راهبردی کشور را با حکمرانی شرکتی یا بخش خصوصی یا بنگاه های کسب و کار بر هم بیامیزیم و نتیجه ای بگیریم، نیازمندیم که به جای استفاده از مدل بوروکراتیک از مدل تکنوکراتیک استفاده نماییم. باید بتوانیم ایده هایمان را تبدیل به پروژه های عملیاتی نماییم.

همینطور محمدحسین پاشنه طلا – دبیر کمیته علمی این همایش – با اشاره به این که در برگزاری این همایش تلاش شده از تمام ظرفیت های ملی و تا جایی که امکان داشته، ظرفیت های بین المللی استفاده شود، درباره پنل های این همایش که ۲۸ و ۲۹ آبان ماه برگزار می شود، اظهار داشت: در این همایش ۹ بسته با عنوان های نظم نوین فناوری اطلاعات، نوآوری های برهم زننده و استراتژی ملی مواجه و بهره برداری از فرصت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، شهرهای آینده و شهروند هوشمند ایران ۲۰۲۵، اقتصاد داده و هوش مصنوعی، ابزارهای نوین پولی و مالی برای توسعه صنعت فناوری اطلاعات، بخش خصوصی پیشران توسعه ایران ۱۴۰۴، حاکمیت توانا و نقش فناوری اطلاعات در تحقق حکمرانی خوب، تحولات اقتصادی و اجتماعی متکی بر اینترنت اشیا، رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی ۲۰۲۵ و رویکردهای مواجهه با آن و فناوری نوظهور و تحول دیجیتالی توسعه اقتصادی اجرا می گردد.

وی اضافه کرد: در برگزاری این پنل ها بخش خصوصی و دانشگاه ها، شهرداری تهران، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران، نهاد ریاست جمهوری، مرکز توسعه رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری دارند.

در آخر این نشست رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات، معاون کسب و کار اتاق بازرگانی تهران، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت یورو اینوست انگلستان، مشاور معاونت رفاه وزارت کار، رئیس هیات مدیره گروه خدمات مدیریت بصیر، عضو هیات مدیره سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی و رئیس کمیته پیگیری و ارزیابی تحقق سند چشم انداز به بیان نظرات و پیشنهادات خود درباره برگزاری همایش نقش فناوری اطلاعات به تحقق افق ۱۴۰۴ پرداختند.




You may also like